Individual Details

Rachel Shadmi

(25 Jan 1943 - 15 Jul 2007)

רחל נולדה כבת צברית בכורה לאברהם ושרה שדמי, מיוצאי פולין וליטא, וממייסדי קיבוץ תל-יצחק. למדה בתיכון רופין (ליד מדרשת רופין), ולאחר שירותה הצבאי, יצאה לעבוד בתנועת ה"נוער הציוני", ולאחר מכן ב"איחוד" במחלקת החינוך. לקיבוץ איילת השחר הגיעה בעקבות זאב אשנר בסוף שנת 1973 אחרי מלחמת יום הכיפורים. החופה התקיימה בתל-יצחק אחרי חנוכה בשנה זו. באיילת עבדה בגן הילדים במשך מספר שנים עד שבשנת 1981 קיבלה הצעת עבודה בבית ההארחה לימים "המלון", ושם השתלבה במהירות בעבודה בקבלה ובמחלקת ההזמנות. בשנת 1989 יצא רחל ללימודים בקורס למנהלי בתי מלון בטכניון, ולאחר מכן חזרה למחלקת ההזמנות במלון, הייתה חברה בהנהלת המלון ויצרה קשרים ענפים עם כל מלונות רשת אטלס ומלונות באזור.

ב-2001 הגיעו ראשוני האתיופים לקיבוץ והמלון הפך למרכז קליטה. עם סגירת המלון יצאה רחל לעבוד במחלקת ההזמנות של מלון "פסטורל" בקיבוץ כפר בלום, שם מצאה את מקומה בצוות המלון ותפקדה גם כמנהלת תורנית בערבי שישי ובשבתות. רחל הביאה עמה לכפר בלום את כל הידע והקשרים האישיים שצברה בתקופה היותה מנהלת ההזמנות במלון איילת השחר.

בינתיים, ב-1975 נולד צח, הבן הבכור שכבר נשא את יפעת לאישה וב-2005 נולד בנם איתי, הנכד הראשון. כמה גאה הייתה בנכדה. לאחר מכן נולדו קרן (1976), עידן (1979) ורום (1981), כולם ילדים לתפארת, ומאד קשורים למשפחה ולבית. במשך השנים גם אימצה המשפחה את ברוריה מחברת הנוער "רעות", ואת שרה בת גרעין "יותם" ועד היום שומרים איתם על קשר הדוק.
גם עם משפחתה ועם אחיותיה תמימה ומיכל שמרה על קשר הדוק והשתדלה לבקר את אמה כמה שיותר, בעיקר אחרי מות אביה אברהם לפני מספר שנים.

רחל הייתה מאד פעילה בקיבוצה תל-יצחק ומאוחר יותר גם באיילת השחר, ותמיד הייתה מוכנה לעזור בחגים, בחתונות, בהלוויות ואירועים שונים או סתם לחברה בשעת הצורך, היא השתתפה במקהלה המקומית שהופיעה בערב ליל הסדר ואהבה מאד לשמוע קונצרטים ומקהלות אליהם הייתה נוסעת.

כאשר חלתה במחלת הסרטן בפעם הראשונה בשנת 2002, החליטה שהחיים חייבים להימשך ושהיא חייבת להיות אופטימית למען המשפחה, וכי רק כך תוכל לנצח את המחלה. רחל המשיכה לעבוד כרגיל כאשר את הטיפולים הייתה עושה תוך כדי עבודה.

כאשר במרץ 2007 חזרה המחלה בפעם השלישית, נשארה רחל עדיין אופטימית, הייתה בטוחה שתוכל שוב להתגבר על המחלה והמשיכה לעבוד כל עוד יכלה להגיע לעבודה. אך, לבסוף, לא נשאר הכוח להלחם למרות האופטימיות, בתחילת יולי אושפזה בביה"ח שם חיכתה לעידן שיגיע מארה"ב. רק אחרי בואו הרשתה לעצמה להכנס לקומה ממנה לא יצאה....

רחל נפטרה בערב כאשר כל בני משפחתה לצידה.

הייתה אם אהובה ורעיה למופת .
נזכור אותה תמיד...

זאב (ג'ף) אשנר וכל הילדים.

https://www.tly.org.il/viewpage.asp?pagesCatID=31272&MemorialPage=1&Personkey=F2B871FE5ACD1B8A&siteName=telyitzhak

Events

Birth25 Jan 1943British Mandate Palestine (Eretz-Israel)
ResidenceBef 2007Ayelet Hashacher, Israel
Death15 Jul 2007Ayelet Hashacher, Israel

Families

SpouseZeev Achner
ChildTzach Achner
ChildKeren Achner
ChildIdan Achner
ChildRom Achner
FatherAbraham Shadmi (1914 - 1996)
MotherSarah Glickman (1912 - 2006)
SiblingTmima Shadmi
SiblingMichal Shadmi

Notes